mandag 28. november 2011

Lyd og tilpassaopplæring.

I eit klasserom fullt av elevar har du like mange personligheter som du har personar. Alle elevar lærer ulikt, nokre lærer fort og andre treng lenger tid. Noke lærer av å gjere mens andre lærar av å høyre eller sjå og ein må heile tida tenkje tilpassa opplæring. Ved å vere flink til å variere undervisningsmetoda og arbeidsmetodar innkluderar ein tilpassa opplæring i kvardagen og du har fleire elevar som sitt igjen med noko. Dette er noko som også kjem fram i generell del av LK06: '' Det pedagogiske opplegget må vere breitt nok til at læraren ledig og lagleg kan møte elevforskjellane i evner og utviklingsrytme''

Lyd er her ein metode ein kan bruke på forskjellige måtar for og oppnå dette.
- Ein kan bruke lyd for å forbetre seg og utvikle leseferdighetane sine i norsk, engelsk og andre språkfag. Elevane kan ta opp lyd av seg sjølv når dei les, for og seinare følgje utviklinga si.
-Ein kan bruke det i multimodale tekstar der ein også har gode muligheter til og ikkje berre lære om noko men også til og utvikle digital kompetanse.
- Ein kan lage presentasjonar der ein har lydklipp i staden for å snakke. Om ein gjer dette har ein gode muligheitar til å gå tilbake til presentasjonen for å repetere.
- Lydbok, det blir stadig lage fleire lydbøker av lærebøkene, dette er eit godt hjelpemiddel til personar som har lesevanskar.

Når ein skal ta i bruk lyd i skulen er det tre ting som sett grense for kva ein kan gjere. Fantasien, kompetansen og utstyr. Fantasien og kompetansen er det berre du som lærer som kan gjere noko med, DKL faget er ein måte for lærara og utvikle denne kompetansen og lære om nye metodar. Vi er også så heldige og har internett med tonnevis av forum, her er det gode muligheter for å diskutere og finne nyte metodar og ta i bruk.
Når det kjem til utstyr blir dette litt vankligare, men heldigvis er ting under utvikling. Her er virkelig mange skular som treng fornying av utsyr, men har ein data og ein mikrofon ( som ein også kan få billig) kjem ein langt.

Det er viktig at ein som lærer er villig til å fornye seg, og ta i bruk nye metodar for at elevane skal få betre læringstrykk.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kjelder:
http://www.udir.no/upload/larerplaner/generell_del/Generell_del_Lareplan_nynorsk.pdf

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar