lørdag 12. mai 2012

Å arbeide med tankekart

Tankekart er eit kjendt verkty i skulen, og er eit verkty som kan takast i bruk i læringsprosessen. Elevar lærer forskjellig og treng ulike metodar for å tilegne seg kunnskapen på. Forskjellige metodar kan vere notater, samandrag, stikkord, og tankekart. Tankekart er ikkje noko nytt, det blir hevda at filosofen Porphyrius fra Tyros (ca. 233–ca. 309) brukte en variant av tankekart for å beskrive Aristoteles begrepskategorier.( Internett 1)

Tankekart kan blir brukt til å planlegge oppgåver og prosjekter, underveis når man lærer om noko og som ei oppsummering for å oppsummere kunnskapen ein sitt igjen med.

Her har eg laga eit tankekort med mindomo. Når ein skal ta i bruk eit nytt verkty er det viktig at ein tar i bruk noko som er lett å ta i bruk, det må vere tilgjengeleg for alle elevar og det må vere noko elevane klarer å ta i bruk utan for mykje arbeid. Det må vere nyttig og ta det i bruk framfor eit anna verkty. Vi ser her at ved å lage verkty digitalt har ein fleire fordeler, sjølv om der også er nokre ulempar med dette.  Som lærer må ein vurdere om fordelane veier opp for ulempane utifrå kva ein skal bruke verktyet til.


______________________________________________________________
Kjelder:

- Internett 1: Leksjon om Tankeverktøy av Kjell Antvort, henta 12.05.12, https://fronter.com/hivolda/links/files.phtml/195835340$577341605$/RomArkiv/2.+Veke+4+og+13_prcent_3A+Tankeverkt_prcent_F8y/Veke+4_prcent_3A+Tenkeverkt_prcent_F8y+1/DKL102_Tenkeverkt_prcent_F8y1_v12.pdf

Høiland, T og Wølner, T.A (2007) Fra digital ferdighet til kompetanse (1.utg.) Gyldendahl akademisk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar