onsdag 24. februar 2016

Bloggoppgåve 2: Barn og unges mediebruk.

Eg skal i denne bloggoppgåven skrive om barn og unges mediebruk.
Eg har vald å bruke statistikk frå Mediatilsynet sin rapport Barn og medier 2014, Barn og unges (9-16år) bruk og opplevelser av media ogeg har gjort mi eiga vesle undersøking. Ettersom eg dette året er i 80% mammapermisjon og elevane mine har hatt vinterferie har eg vald og snakke med elevar på ungsomsskulen som eg kjenner til. Eg vil presentere statistikken og mine eigne funn med piktochart og deretter kommenteere funna. Til slutt vil eg reflektere over innsikt eg har fått i arbeid med dette.

Vi snakker om dagens mediegenrasjon og kva er dette.
Hagen og Wold (2009) seier følgjande:

I denne boka har vi teke utgangspunkt i at barn og unge er ein mediegenrasjon i den forstand at dagliglivet deira er gjennomsyra av mediebruk. (s. 170)
Eg vil sjølv seie eg er ein del av mediegenrasjonen. I 2000 var eg ti år gammal, pappa kom heim og fortalde at han hadde kjøpt ei datamaskin. Dette var store greier. I starten brukte eg maskina til spel og teikne på paint, etter kvart fekk vi også internett. Etter ei tid fekk eg MSN, der kunne eg chatte med dei eg hadde lagt til, dette var stortsett berre venner, etterkvart fekk vi andre måtar og halde kontakt på og eg hadde også blink og nettby før Facebook tok over innan sosiale media. Facebook er framleis vanleg men ein har også fått andre som twitter, instagram og blogg, berre for å nemne nokre få. Kanskje kan eg seie at eg tilhøyrar ein ''mellom generasjon.'' Eg starta barndommen uten datamaskin, men etterkvart kom datamaskinen også inn i min kvardag medan eg frameleis var eit barn. Eg har utvikla meg og blitt eldre, eg har også fått oppleve teknologien som har utvikla seg og blitt større.

Eg har vald og fokusere på bruk av sosialemedier og personvern. Kva er dei sosiale nettstadane som er mest brukt? Tenkjer dei unge i dag over kven dei delar passordet sitt med? Tenkjer dei unge i dag over kva dei deler på nett og kven dei deler det med? Dette vil eg kommentere utifrå undersøkinga eg har sett på og undersøkinga eg sjølv har hatt.
I rapporten frå mediatilsynet finn ein resultatet delt opp etter jenter og gutar, 12 -14 år og 15-16 år, eg har vald og framstille desse tala under ei grupper. Ettersom eg har data frå 10 personar i alderen 13-16 år.

Min infografikk kan også sjåast her.

Loading...
Loading...

Sosiale nettstader ser ut til at det kan vere veldig vanleg blant ungdommer, alle eg snakka med hadde fleire stader dei var innom dagleg, fleire gongar dagleg. Ein ser at 4 på topp på begge undersøkingane blant sosiale nettstader er Facebook, Instagram, Snapchat og Youtube. Dette er noko som stadig er i endring. Det vi bruker i dag, er kanskje ikkje det same som vi vel og bruke. Ein ting eg trur er meir konstant er at vi bruker nettet til å kommunisere med andre, vi finn berre nyte måtar/program/nettstader og gjere dette på.

Om endringar seier Hagen og Wold(2009)
Vi står opp i ein medierevolusjon som ikkje er slutt enno, og landskapet endrar seg raskare enn vi rekk å skriva. (s.24)
Personvern er viktig i dagens samfunn. Kor godt beskyttar ein seg på nett og kor mykje veit enn om det ein delar? Kven kan sjå det? Kor havnar det?
Nettvett er viktig. Eit tema eg har fått inntrykk ein snakkar om med elevar i alle aldrar. Noko ein stadig må minne elevane på, og noko mange har gode tankar om.
Undersøkinga mi viser at halvparten veit eller har delt passordet til/med venner. Resultatet frå mediatilsynetsrapport viser at 20-30 % veit eller har delt passordet til/med venner.
I begge undersøkingane har 70% vore inne og endra personverninstillingane på facebook slik at berre venner kan sjå det dei deler.

Eg har fått intrykk av at instagram er meir populært blant elevar eg har hatt på mellomtrinnet og på dei eg har snakka med i denne undersøkinga.  Dei fleste har lukka profila, andre har to profila der dei har ein offentleg og ein privat. Eg tenker det er positivt at dei tenker over kva dei legg ut av seg sjølv på nett.

Sosiale nettstader tenkjer eg er komen for og bli. Ungdomen eg har prata med seier at dette er ein stor del av kvardagen deira. Er dei ikkje fysisk med venner, har dei kontakt via internett. Eg tenkjer at nettvett er viktig for å gjere ungdommen klar over kva ein deler av seg sjølv. Eg ser positivt på at flesteparten tenker over kva dei deler med andre. Det at 50 % veit passordet til vennane sine og 50% har delt passordet sitt til vennane bekymrar meg litt, likevell er det positivt at det i mediatilsynetsrapport er lavara tal. Der kjem det fram at er 28 % veit passordet til vennane sine og 18 % har delt passordet til venanne sine.
Resultata viser at det er viktig og ha ein god dialog med barn og unge om bruk av teknologien som ikkje stoppar og vekse.

Lenker:
Hagen, I., & Wold, T. (2009). Mediegenrasjonen, Barn og unge i det nye medielanskapet. Oslo: Det norske samlaget
 Medietilsynet (2014). Barn og medier 2014, Barn og unges (9-16år) bruk og opplevelser av media. Henta den 20.02.2016 frå http://www.medietilsynet.no/globalassets/publikasjoner/2015/rapport_barnogmedier_2014.pdf

4 kommentarer:

  1. Hei Karoline!

    Eit flott blogginnlegg dette her. Du har vald eit avgrensa og tydeleg tema, som du reflekterer over på ein god måte. Du har fått god og nyttig informasjon ut frå eiga undersøking, som har gitt deg innsikt i born og unge sin bruk av digitale/sosiale medium. Samstundes dreg du inn kjelder både frå pensumlitteraturen og rapportar frå Medietilsynet, slik at du kan samanlikna og reflektere over den informasjonen du finn sjølv. Utover dette synes eg du tydeleg har formidla undersøkinga di gjennom visuelle diagram, som er enkle å forstå. Lukke til vidare! :-)

    SvarSlett
  2. Synes du skriver om en veldig aktuelt tema-Personvern. Når mye av livet forgår på Internett er nettvett noe vi må kunne.
    Fin bruk av kilder fra boka Mediegenrasjonen som opplyser din egne undersøkelse ved elevene. God infografikk som er lett å forstå, interessant info om forskjellene fra 2014 og 2016 om økt bruk av bruk av sosial nettsteder.

    SvarSlett
  3. Synes du skriver om en veldig aktuelt tema-Personvern. Når mye av livet forgår på Internett er nettvett noe vi må kunne.
    Fin bruk av kilder fra boka Mediegenrasjonen som opplyser din egne undersøkelse ved elevene. God infografikk som er lett å forstå, interessant info om forskjellene fra 2014 og 2016 om økt bruk av bruk av sosial nettsteder.

    SvarSlett
  4. Good insightful blog, nice clear and concise infographic, you use sources well from the curriculum and very good that you explore the ideas of privacy, this is an arena in which it is so important for people to have digital literacy so they know what the trade off is for the tools we have. Good work.

    SvarSlett