mandag 18. april 2016

Bloggoppgåve 4: Debatt som sjanger

Denne bloggoppgåven består av tre deler. I fyrste del vil eg kome med ei oppsumering av ein debatt om teknologi i skulen frå DKLs Høstseminar 2014: Framtidas læring og skole. 
I oppsumeringa vil eg presentere kort agrument og premisser Arne Krokan og Peder Haug har. Eg vil også seie noko om å ta eit standpunkt. I andre del vil eg sjå på debatten om mobilbruk i skulen. I siste del vil eg oppsumere debatten frå del 2 i ein samansett tekst.

 Del 1: Studie av debatt
Arne Krokan er professor i institutt for sosiologi og statsvitenskap ved NTNU. Han presenterer temaet ''Hvordan endrer ny teknologi i samfunnet og skolen?'' og hovudpunktet hans er at teknologien har utvikla seg stort og med det endrar også samfunnet seg. Den norske skulen har ein del teknologi men føl ikkje utviklinga. Det er viktig at ein ikkje bruker den nye teknologien i den gamle skulen og læringsstrukturen, men ein må utvikle ein ny læringsstruktur.

Peder Haug er professor i pedagogikk ved Høgskulen i Volda. Han presenterer temat '' Skulen i framtida, danning og teknologi. Han er kritisk til data og sosiale medier hos læring. Han meiner at ein må isolere utdanning og teknologi. Læring må sjåast på sosialt og kognitivt, og ein kan ikkje bruke teknologi som ein snarvei. Menneskehjerna må aktiverast og ein lærer gjennom erfaring, øving, prøving, feiling og gjenntaking. Endringane som skjer i skulen må vere godt gjennomarbeida. Ein har tidlegare sett på endringar som har vore prøvd ut i skulen utan å lykkast fordi dei ikkje har passa i skulen.

Begge har tatt eit standpunkt, ''dei har ei mening om ei sak'' (Federl). Dei har same standpunktet om at teknologi må inn i skulen, likevell ser dei på saka på ulike måtar. Krokan meiner vi ligg etter medan Haug meiner at det er viktig at dette går seint.

Del 2: Informasjonssøk, kildevurdering og kildebruk
Eg har vald å sjå på mobilbruk i skulen. Ein sak vi diskuterer på min arbeidsstad, ein sak som er i media lokalt og nasjonalt. Skal elevane ha fri bruk av mobilen, bruke mobilen til enkelte oppgåver eller skal vi forby mobilen heilt?

Eg har lese fleire artiklar på nett om dette. Kva eg har funne ut og litt om mine eigne meingar vil eg presentere i del tre. Når ein googler mobilbruk i skolen får ein mange treff. Det er treff med både negative og positive argument, sjølv om det er lenger mellom dei treffa med positive argument. Dette trur eg har ein samanheng med at media har vald å vinkle mobilbruk i skolen som noko negativt.

Del 3: Representasjon av egenforståelse
Eg har vald å bruke powtoon til å lage ein samansett tekst. Det er fyrste gong eg brukar programmet så det vart litt prøvng og feiling. Eit program eg ser for meg eg kan dra vidare inn i undervisninga.

For å sjå min samansette tekst trykk her.

Kjelder:

Bratvold, Eva (2009) Ja til pedagogisk bruk av mobil på skolen. Henta 17.04.2016 frå: https://evabra.wordpress.com/2009/09/02/ja-til-pedagogisk-bruk-av-mobil-pa-skolen/

Federl, Marion: Standpunkt, argument og premiss. Henta 17.04.2016 frå http://ndla.no/nb/node/60580 

Munthe, Kris (2015) Hvorfor skal vi ha et mobilforbud i skolen? Henta 18.04.2016 frå:
https://www.utdanningsnytt.no/debatt/2015/oktober/hvorfor-skal-vi-ha-et-mobilforbud-i-skolen/

 VG (2015) Mobil bruk i skolen. Henta 17.04.2016 frå http://www.vg.no/nyheter/meninger/skole-og-utdanning/mobilbruk-i-skolen/a/23477005/

Werner, Kjell (2015) Mobil bruk i skolen. Henta 17.04.2016 frå: http://www.universitetsavisa.no/forskning/article39262.ece

Østby, Ingvild Elise (2014) Mobilfrie skoler er bra for alle. Henta 17.04.2016 frå: http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Mobilfrie-skoler-er-bra-for-alle-7781164.html


1 kommentar:

  1. Good summary of Krokan debate, interesting topic to choose in terms of information search. But I can´t see the Powtoon video when I click on it.

    SvarSlett